ادمین سایت آزادگی، انسانی شریف….

ادمین سایت آزادگی یک آدم فروش و یا فرد وابسته به حکومت نیست،اون یک انسان شریفه

https://www.evernote.com/shard/s254/sh/5a6e03e4-689b-4441-9279-ef4ffbe8c52f/40865028440530cc03b79f30bdd5013e

سلام. از شدت نگرانی و ناراحتی اینارو مینویسم… بعد از مدت خیلی زیادی دوباره میام تو این سایت، شاید خیلی ها بشناسند نام آیدی منو و بدونند که از بالاترین که اخراج شدیم من هم از کسانی بودم که در راه اندازی آزادگی کمک میکردم، تو فرندفید و جاهای دیگه تبلیغ میکردمو … حتی اسم سایت رو هم با همفکری ساسان ،کلی گشتیم تو لغت نامه دهخدا تا یه اسم خوب پیدا کنیم و گذاشتیمش آزادگی (بعدا فهمیدیم که قبلا (از سال 2005) پراکسی رادیو فردا هم بوده ولی دامینش چندسالی بود که آزاد بود) ساسان هم قبول کرد،آقای ازل (که الان فکر میکنم مدیر سایت بیرنگی هست) میتونه شهادت بده این مسئله رو توی فرفر باهاش مطرح کرده بودم و اون هم برای لوگوی سایت یک طرحی کشیده بود که دستی ، پرنده ای رو آزاد میکرد و تقدیمش کرده بود به سایت آزادگی … بگذریم . اومدم بعد از چندماه تو سایت ودیدم همه میگن که سایت دو هفته تعطیل بوده و بعد که راه اندازی شده، ساسان از خودش هیچ خبری نداده و آقای میرور هم خبری ازش ندارند ، از شنیدن این خبر به شدت نگران شدم ،شایدهیچکس به اندازه من ساسان رو نشناسه حتی میرور که گویا مدیرش بوده، من میشناسمش و اون هم منو میشناسه اونقدر که میدونم اون به هیچ عنوان یک آدم فروش نیست (تهمتی که خیلیا در نبودش دارند بهش میزنند) خیلیا میگن چرا خودشو نشون نمیده ،شاید انتظار زیادی نباشه ولی واسه کسی که مثل خیلیا که خارج از ایرانند و واسه اقامت پناهندگی سیاسی گرفتن و حالا حالا تصمیم ندارند برگردن کشورشون و همونجا از مزایای سوشیال نهایت لذت رو میبرند … شاید خطرناک باشه که بخواد هویت خودش رو واسه همه رو کنه اون هم توی مملکتی که یک وبلاگ نویس ساده مثل ستاربهشتی رو که فقط انتقاد میکرد رو سه روزه تو زندان کشتند …! اون با ویزای کار خارج از ایران بود و تصمیم هم نداشت واسه همیشه خارج از ایران بمونه (شاید رفت و آمد داشت ،نمیدونم) ،دیگه حساب کسی که همچین سایتی رو راه میندازه معلومه .خیلیا میگن هزینه سایت از کجا درمیاد لابد حکومت میده !! خیر! حکومت نمیده همشو از جیب خودش میداده و میده، یادمه یکبار اوایل سایت بود بازدیدکنندگان و کاربران بیشتر میشدند سایت کند شده بود، گفت واسه گرفتن سرور قویتر هزینه اش خیلی بیشتره شاید نتونم از پسش بربیام و مجبور باشیم سایت رو تعطیل کنیم گفتم منم کمکت میکنم دو ماهشو تو بده یک ماهشو من میدم، گفت حالا باشه ببینیم چی میشه فعلا که این سرور جواب میده، دانش برنامه نویسی خوبی داشت،واسه همین همیشه سعی میکرد سایت رو سبک تر کنه تا خیلی نیازی به سرور قویتر نباشه، همینطور روی ایمنی اون که کاربرای داخل ایران مشکلی نداشته باشند خیلی کار میکرد. یکبار باهم یک فایروال که خودش کدنویسی کرده بود رو تست کردیم،کارش جلوگیری از حملات دی داس بود، خیلی واسه راه اندازی سایت زحمت کشید و خیلی هزینه کرد ،خیلی وقت گذاشت ، به نظام و حکومت اسلامی اعتقادی نداشت و دوست داشت یک جائی واسه همفکرای خودش درست کرده باشه که بتونند اظهار نظر کنند چون اون موقع جو جوری شده بود که همه فکر میکردند بالاترین کاربراشو فروخته و ماهم که اخراج شده بودیم چون مطالب ضد حکومتی میفرستادیم ، دانش اینکار رو داشت تا ساعت 4 صبح روی سایت کار میکرد بعد میرفت میخوابید خیلی اوقات میشد اونقدر یک مشکل برطرف کردنش طول میکشید که نمیفهمید کی صبح شده ،ساعت 9 -10 پامیشد میرفت سر کارش، کارمند نبود مثل خیلی از ماها که یک حقوق ثابت آخر ماه از اداره دربیاره کارش برنامه نویسی و شبکه بود و شاید تو یک ماه یک پروژه اش رو تحویل میداد و کلی پول میگرفت و شاید هم تا چند ماه طول میکشید یک برنامه تجاری دیگه بنویسه ،مهندس بود و توی یکی از بهترین دانشگاه های ایران تحصیل کرده بود با سوادش پول در میاورد نه با آدمفروشی! بله از جیب خودش میداد نه از جیب سپاه یا وزارت اطلاعات،که بعضی از کاربرا از دهنشون درمیاد! الان که دارم اینا رو مینویسم خیلی ناراحتم و پر از استرس، ناراحت به خاطر تهمتائی که بهش میزنند و استرس به خاطر اینکه دلشوره دارم که مبادا اتفاقی واسش افتاده و شاید دستگیر شده باشه و الان زیر شکنجه ! اونقدر شرف داره که میدونم حتی اگر زبونم لال الان تو زندان جمهوری اسلامی هم باشه و زیر شکنجه ولی هیچوقت حاضر نمیشه کسی رو بفروشه، اگر اینکاره بود اول از همه من باید در خطر میبودم . گرچه دامین اصلی سایت از اول فیلتر بود و من هم که واسه تست واردش میشدم اون موقع که هنوز آپ نکرده بودیمش،با وی پی ان وارد میشدم …کاش اتفاق بدی واسش نیفتاده باشه امیدوارم زودتر یک خبر خوب از خودش بده ، من شاید بچگانه باهاش قهر کردم و رفتم ولی حق با اون بود و اشتباه از من ، اون یک جنتلمن بود ،در طول مدت زیادی که باهم چه از بالاترین و چه تو آزادگی در تماس بودیم یکبار از این حرفای زشتی که اغلب (مردها) میزنند ،نشنیدم ، دیدم کسائی لینیکی دادند و نوشتند که ادمین آزادگی فحش خواهر …. داده و عکسی از آیدی آزادگی زیرش هست، اون به هیچ وجه ادمین (ساسان) نبوده اون هم مثل میرور مدیر بوده واسه مدت کوتاهی( مثل اینکه پائیز 88 همچین چیزی بوده اسمش،) ، ساسان هیچوقت چنین ادبیاتی نداشت. همیشه تا 3-4 صبح بیدار میموندیم و رو سایت کار میکردیم، با تیم ویوور وصل میشد به سیستم من و اگه مشکلی داشتم کمکم میکرد و بهم نشون میداد،اگر آدم فروش بود که من الان نباید اینجا میبودم منو هم میفروخت ! کمک زیادی از دست من برنمیومد ولی تمام تلاشمو میکردم تا تو راه اندازی سایت موفق بشه از کارای ساده ای که من انجام دادم درست کردن این صفحه راهنمای سایت بود :

http://www.azadegi.com/pages/help

عکس میگرفتم از صفحه تستی که درست کرده بود و میبردم تو فتوشاپ وروش
مینوشتم و … اون موقع خیلی ساده بود سایت، هرامکان تازه ای رو که مینوشت و برنامه نویسی میکرد رو باهم تست میکردیم به من گفت یک راهنما واسه کسائی که تازه با سایت آشنا میشن درست کن من هم اون صفحه رو درست کردم میومد تو سیستمم و اگه جائییش مشکل داشتم درستش میکرد. آخر هم خودش ایراداتش رو گرفت و گذاشت توی سایت که هنوزم مونده و هست. یا مثلا وبلاگ آزادگی

http://blog.azadegi.com

اینو هم من درست کردم یا توئیتر سایت و ..اینجور کارا از دست من برمیومد و گرنه برنامه نویسی و کارای فنی ش با خودش بود، سرکار هم که میرفت از محل کارش هم ایرادای سایتو میگرفت پیش میومد یه اشکالی تو سایت افتاده بود و اون خبر نداشت چون مشغول کاراش بود بعد که میومد بهش میگفتم میدیدش و درستش میکرد. وقتی اون میخوابید من بیدار بودم و حواسم به سایت بود، من نبودم اون بیدار بود و رو سایت کار میکرد. خیلی خسته کننده بود و طاقت فرسا، اعصاب خورد کن و کاربرائی که هرکدوم یه انتظار داشتند همه اینارو بزاری کنار هم میتونی درک کنی که من چه حس بدی دارم الان که میبینم چطور بیرحمانه بهش تهمت میزنند و چقدر نگرانم که ظاهرا کنترلی روی سایت نداره سایت تقریبا تعطیله ، خودش اگه بود اینجوری نبود، پس حتما اتفاقی واسش افتاده دیگه نمیدونم چی بنویسم نمیتونم ماجراها و خاطرات رو بیارم تو ذهنم و دوباره بنویسمشون ، فقط به یه دونه خدا که فقط اونو قبول دارم قسم میخورم اون یک آدم بسیار شریفه و به هیچ وجه یک آدم فروش نیست ، همه زحماتی که کشید واسه آزادی بیان من و شما کشید. شاید خیلیا دنبال پول درآوردن از سایتشون باشند با تبلیغائی که میزارند ولی ساسان نمیخواست، به اندازه کافی پول از دانش و تخصصش درمی آورد و دوست نداشت سایت پر از تبلیغات کیلیکی و … بشه میخواست یکدست باشه .شاید درست نبود که این متنو بنویسم یا دوباره خودمو تو سایتای سیاسی نشون بدم ولی دیگه نتونستم جلوی ناراحتی خودمو بگیرم کاش میتونستم کاری واسش انجام بدم … میدونم الان خیلیا میگن از کجا معلوم من خودم آدم فروش نباشم و کلی حرف و حدیث دیگه …. ،این حرفا هم همیشه بوده و هست ما ایرانیا همینیم، دیدم تو تلویزیون ملت پای سخنرانی بنی صدر شعار مرگ بر بهشتی سر می دادند همونا پای سخنرانی بهشتی یا خمینی شعار مرگ بر بنی صدر سر میدادند!! فقط خواستم بگم اگه میتونیم کاری کنیم خبری ازش بگیریم شاید واقعا دستگیرش کرده باشند برده باشنش ایران تو زندان باشه الان، و زیر شکنجه ! نمیدونم L (اینو هم واسه کاربرا بگم که گوگل به هیچ عنوان آیپی واقعی کسی رو به کسی نمیده (به فرض اگه ایمیل شما هک بشه) یاهو هم الان نمیده خیلی سالای قبل میداد ولی خیلی ساله اینجور نیست خود سایت هم که از همون اول که ما راه اندازی کردیمش فیلتر بود چون قبلش پراکسی رایگانی بود که رادیو فردا درست میکرد واسه کاربرا و همون موقع فیلترش کرده بودند و همونجوری فیلتر مونده بود پس جای ترس و نگرانی واسه کسائی که تو سایت عضو بودند وجود نداره)
خاله سوسکه http://azadegi.com/link/2013/06/16/351193

Mirror :
خاله سوسکه عزیز، بسیار خوشحال شدم که شما به عنوان یکی‌ از همراهان قدیمی‌ ادمین گرامی(ساسان) مطلبی در رابطه با سرشت و مرام بنیان گذار سایت آزادگی در اینجا گذاشتید ، این چیزی بود که من هم به آن اعتقاد دارم و هنوز هم باورم بر آن است ، زیاد نگران حرف‌های پوچ و بی‌ ارزش یکی‌ دو نفر که با دهانهای گنده خودشان به اندازه چندین نفر مشغول هذیان گویی هستند نباشید ، من به عنوان مدیر این سایت که تقریبا بیش از یکسال مسئول اداره کردن سایت آزادگی بودم با شما همکلام هستم ، اما آنچه که باعث نگرانی‌ کاربران این سایت میباشد اتفاقی بود که اخیرا همه ما شاهد آن بودیم و آن از دسترس خارج شدن سایت برای دو هفته و بازگشت آن بدون هیچگونه توضیحی بود، اشکالات فنی‌‌ای که هم اکنون در سایت مشاهده میشود قبلا وجود نداشت، برای نمونه، بسیاری از کاربران برای ورود به سایت مشکل دارند و در کنار آن، انرژی کاربران قابل شارژ نیست ، شاید موارد دیگری هم وجود داشته باشد که از نظر من هنوز پنهان است،
اما اصلاح این موارد هم نمیتواند اعتماد از دست رفته کاربران را به آنها برگرداند و این مهمترین مسئله موجود میباشد ، در زمان تعطیلی‌ سایت، یکی‌ از کاربران قدیمی‌ اینجا اقدام به ایجاد یک وبلاگ کرد و مدیریت آن را بدست من داد ، هدف از تأسیس آن وبلاگ و در کنار آن صفحه‌ای در فیس بوک فقط برای جلوگیری از پراکندگی کاربران و اطلاع رسانی بود و من امیدوار بودم که از آن طریق بتوانیم ادمین سایت آزادگی را ملاقات کرده و دلایل پایین آمدن سایت را از ایشان سوال بکنیم ، اما متأسفانه به این مهم نرسیدیم و عمر کوتاه وبلاگ هم این فرصت را از ما گرفت ، وبلاگ ما را هم از چنگمان در آوردند و این اتفاق هم مشکلی‌ بر مشکلات ما افزود ، در عمر کوتاه وبلاگ توانستیم دوستان بسیاری را گرد هم بیاوریم و به دنبال راه حل و سوالات بی‌ جواب بودیم، اما متأسفانه نشد ، بنده تمام تلاش و سعی‌ خودم را برای آرام نگاه داشتن محیط و جلوگیری از وارد شدن اتهاماتِ بی‌ پایه و اساس کردم ، همکاری و همراهی کاربران فهمیده و با دانش در این راه بسیار چشمگیر بود و نیازی به اصرار بیش از حد من نبود ، اما سوال من و دوستان هنوز به قوت خودش باقیست و اینکه چه کسی‌ سایت را دوباره برگردانده و میزان امنیت آن چگونه است؟ من به هیچ عنوان نمیتوانم به کاربران و اعضای سایت در رابطه با امنیت اینجا اطمینان کامل بدهم و به هیچ عنوان از آنها نخواهم خواست که وارد سایت بشوند و اگر هر کسی‌ هم به اینکار مبادرت کرد مسئولیتش با خودش خواهد بود ، در کنار این مسئله لازم است که این یاد آوری را هم بکنم که تا این لحظه هیچ گونه نشانه‌ای از اتفاق ناگوار برای کاربران ما در دست نیست و همه آنهایی را که میشناسیم در سلامت و امنیت کامل بسر میبرند ,
من هم مثل شما امیدوارم که ادمین در سلامت کامل بسر ببرد و اتفاق ناگواری برای او نیفتاده باشد ، به هیچ عنوان نمیخواهم مسائلی‌ که در رابطه با ناامنی ذکر کردم به ادمین عزیز آزادگی نسبت بدهم، چون به قول شما امکان گرفتاری او را نمیتوانیم نادیده بگیریم ،
همیشه در اینگونه مواقع افرادی پیدا میشوند که به دلایل مختلف فرصت را برای نیش زدن و زهر وارد کردن غنیمت میشمارند ، تمام آنکسانی که در گوشه و کنار، جلسات و کنفرانس‌های دو نفره و نصفی تشکیل داده اند دارای پرونده‌های آنچنان درخشانی هم نیستند و اگر روزی آنها را قابل دانستم و در شأن ما بودند، سیاه کاریها و مزوّر بازیهای آنان را برای همه آشکار خواهم کرد ،
یکبار دیگر آرزوی توفیق و پیروزی برای همه آزاد اندیشان دارم ,,

خاله سوسکه:
سلام آفای میرور ، میدونم منم به همین فکر میکنم که چطور اونکه مدام شب و روز سایت رو چک میکرد و ایراداتش رو برطرف میکرد حالا شما میگی سایت بالا اومده ولی هیچ خبری ازش نیست و هیچ تغییری هم در سایت ایجاد نشده، همین منو نگران میکنه :( از طرفی فکر میکنم شاید به زور وادارش کرده باشند سایت رو بالا بیاره تا شاید هدفی رو دنبال کنند ، سا شاید خودش سایت رو بالا آورده ولی حالش بده یا گرفتار شده جائی یا تصادف کرده یا چی و چی … که نمیتونه بهش رسیدگی کنه، از یک طرف هم میدیم قبلا یک سایت یا هک میشد و یا کلا حذف، ولی این سایت هنوز داره کار میکنه این امیدواری رو میده که شاید خودش سایت رو بالا آورده باشه میشه بگی دقیقا چند روزه که باهاش تماس نداری؟ یادمه یکبار روترش سوخته بود و یک روز کامل نبود میگم شاید اتفاقای اینجوری واسش افتاده باشه؟ اینکه سایت خلوته دلیایل فنی داره یعنی کسی نمیتونه لاگین کنه ؟ یا دلیل امنیتی؟

Mirror :

ضمن عرض ادب مجدد خدمت شما،
در اوائل ِ همکاری من با ایشان, ارتباط ما مستمر بود و دلیل اصلی‌ آنهم سوالات گوناگون من در رابطه با استفاده از ابزار مدیریت و همینطور پرسش‌های متداول ، و همانطور که شما گفتید در اکثر مواقع و در ساعات مختلف به سوالات من جواب میدانند ، اما بعد‌ها که من مسلط تر شدم و ابزار بیشتری در اختیار من قرار گرفت نیازی به تماس‌های هر روزه پیدا نکردیم ، من فکر می‌کنم اعتمادی را که ایشان از من بدست آورده بودند نیاز ایشان را برای تماس بیشتر کم میکرد ، ادمین گرامی من را در حوزه مسئولیت خودم آزاد گذاشته بودند و در کار‌های من به هیچ عنوان دخالت نمیکردند، البته بنده اهم اهل سو استفاده نبودم و در مواردی از ایشان همفکری میخواستم ، این برنامه به همین ترتیب جلو میرفت، بطوریکه تقریبا بصورت تمام وقت من سایت را کنترل می‌کردم و تماس من با ادمین به حداقل رسید ، من تاریخ آخرین تماس خودم با ایشان را دقیقا بخاطر ندارم ولی‌ شاید به چند ماه قبل باز گردد ، در مورد خلوتی سایت همانطور که در بالا اشاره کردم، به علت از دسترس خارج شدنِ دو هفته‌ای سایت و دوباره بالا آمدن آن بدون ذکر هیچ دلیل و توضیح قانع کننده ای، عدم اعتماد کاربران را بدنبال خود داشت و این بلا تکلیفی دلیل اصلی‌ عدم فعالیت کاربران سایت میباشد ،

پاسخی بگذارید

