«تحريم خريد يك كالا» يك روش مدرن در برابر گراني است كه با هدف عقب نشاندن عرضه كنندگان آن كالا توسط نهادهاي حامي «حقوق مصرف كنندگان» در كشورهاي توسعه يافته سازماندهي مي شود. علت اين كه اين روش معمولا در خاستگاه خود موفق مي شود ولي در ايران به احتمال قريب به يقين به مهار گراني منجر نخواهد شد به علت متفاوت گراني در ايران مربوط مي شود نه به عدم همبستگي مردم: آنجا علت، تباني عرضه كنندگان است اما اينجا، پمپاژ نقدينگي توسط دولت و به همين دليل آنجا يك كالا گران مي شود اما اينجا همه كالاها. طبيعي است كه مقابله در حالت اول با روش تحريمي امكان پذير و در حالت دوم تقريبا غيرممكن است. با اين حال به دلايل مختلف ديگر ضرورت دارد با هموطنانمان در عدم آوردن پسته بر سر سفره عيد همراهي كنيم اما بدانيم اگر اين مساله به مهار گراني منجر نشد اشكال از عدم همبستگي نيست بلكه ريشه در ماهيت متفاوت مساله در ايران دارد…..
برگه»دنیای اقتصاد » فیسبوک