سخنان (10)

بر گرفته از برگه های می اندیشم پس هستم،زندگی مبهم صادق هدایت – Sadegh Hedayat،سخن بزرگان‏،سخنان ناب، سخنان زيبا و كوتاه‏‏ ‏ فیسبوک
سخنان 10
كلیه حقایق بزرگ جهان در ابتدا كفر محسوب می شدند. *جورج برنارد شاو*

همه در پیشگاه پروردگار برابرند ، تاکنون یاوه گویی از این بالاتر بر این کره خاکی دیده نشده است ! *فریدریش نیچه*

پیشرفت با نافرمانی آغاز می شود * اسکار وایلد*

از نظر انسان ها سگ ها حیوانات مفید و با وفایی هستند. اما از نظر گرگ ها، سگ ها گرگ هایی هستند که تن به بردگی داده اند تا در آسایش و رفاه زندگی کنند. * ارنـــستــو چــــگــــوارا*

تعریف من از جامعه آزاد جایی‌ست که اگر کسی نخواهد همرنگ جماعت شود، در امنیت باشد . *آدلای استیونسون *

در آخر ما حــرف هـای دشمنانمـان را از یـاد می‌بـریـم، اما سکـــوت دوســتـانـمان را هـــــرگـــز!* مـارتین لوتر کینگ *

از گـوش دادن به سخنان دشمنانتان غافل نباشـید، آنها اشتباهات شما را به خوبی بیان می کنند.* ویلیــام شـکسـپـیـر *

من همیشه می توانم آزادانه انتخاب كنم، اما باید بدانم كه اگر انتخاب نكنم، باز هم انتخابی كرده ام. *ژان پل سارتر*

به شخصيت خود بيشتر از آبرويتان اهمیت دهید زيرا شخصيت شما جوهر وجود شما و آبرويتان نصـورات ديگران نسبت به شماست. * جان وودن *

قدرت فریادها به اندازه ای است كه می تواند خشونت فرمان های صادر شده بر ضد انسان را درهم بشكند. *فرانتس كافكا*

از كسانى كه با شما مخالف هستند نترسيد، از كسانى بترسيد كه با شما موافق هستند ولى آن قدر جرأت ندارند كه عدم موافقت خود را آشكارا به شما بگويند.* ناپلئون*

يك ابله تحصيلكرده از يك ابله بي سواد، ابله تر است. *مولیر*

هنگامی‌که چهاده‌سال بیشتر نداشتم، پدرم به طرز غیرقابل تحملی احمق به نظرم می‌آمد. اما وقتی پا به بیست و یک‌سالگی گذاشتم از این‌که در طول این هفت سال چقدر به معلومات این پیرمرد افزوده شده تعجب کردم. *مارک تواین*

من اگر در بهشت باشم ولی به من بگویند تو حق نداری جهنم را به این بهشت ترجیح بدهی از آن بهشت بیرون می روم. * ژان روستان*

در زندگی فهمیده‌ام که بدترین رنج‌ها،مشاهده رنج دیگران است. *جاش بایلینگ (Josh Billings)*

هر چیز ممنوعه ای طعم بهتری دارد .* ژوان هريس *

تمدن های پیر مثل پیرمردها چون آینده ای ندارند؛ فقط به گذشته فکر می کنند. *آرنولد توین بی*

من دوست ندارم خودم را درگیر مسئله بهشت یا جهنم بکنم چون در هر دو قسمت دوستان خوبی دارم! *مارک تواین*

قدرت مطلقه ای كه برای ابد حاكم بر اراده جهان است قطعا میتوانسته است چیز بهتری خلق كند. *برتراند راسل*

زنــدگـی چیـزی اسـت کـه برایـت اتفـاق مـی‌افتـد٬ وقتـی داری بــرای چیــز دیگــری بـرنامــه می ریــزی.* سـام شپارد*

آنـــکه باورت دارد یــک قدم جلوتر از کسی است کـــه دوستت دارد .* یوهـــان ولفگانــگ گوتــــه*

خبر داری ای شیخ نادان که من — خدا ناشناسم خدا ناشناس
نه سربسته گویم در این ره سخن— نه از چوب تکفیر دارم هراس
زدم چون قدم از عدم در وجود — خدایت برم اعتباری نداشت
خدای تو ننگین و آلوده بود — پرستیدنش افتخاری نداشت
خدایی که جز در زبان عرب — به دیگر زبانی نفهمد کلام
نه پنهان نه سربسته گویم سخن — خدا نیست این جانور اژدهاست
مرنج از من ای شیخ نادان که من— خدا ناشناسم اگر این خداست

*سعیدی سیرجانی*

پاسخی بگذارید

