شوق پرواز است در من بیکران تا بیکران کفتر آزادگی ام، آسمانم پارسی‌ست

از برگه زنده باد ایـران ، افغانستـان و تاجیکستـان
شاعر : نجیب بارور
12768329_446650945532923_1683926541895638569_o
لهجه‌ام -درّ دری- است و زبانم پارسی‌ست
جان من شهنامه و روح و روانم پارسی‌ست

این زبان مادری سرمایۀ دنیایم است
هستیی با افتخار و جسم و جانم پارسی‌ست

از تبار رستم و از زادگاهِ آرش ام
تیرهایم واژگان است و کمانم پارسی‌ست

از سمرقند و بخارا تا هرات و کاشغر
از بدخشان تا خجند و اصفهانم پارسی‌ست

هرکجا استیم و با هر لهجه‌یی، در ماست این
سند تا کولاب و تهران، بامیانم پارسی‌ست

این زبان واحد، این پهنای فرهنگ سترگ
این جنون عشق در خون رگانم، پارسی‌ست

این زبان رودکی و مولوی و حافظ است
گنگ اگر من خواب دیدم، ترجمانم پارسی‌ست

دوست دارم مولوی وار این زبان شمس را
این زبان شعر و منطق در دهانم پارسی‌ست

هر کجا در من نهال دوستی بنشانده‌اند
باغ صلح و آشتی ام، باغبانم پارسی‌ست

من از این دنیا و آن دنیا ندارم چشمداشت
چون مراد و مقصد از هردوجهانم، پارسی‌ست

می روم از فرش تا عرش خدا بی واسطه
راهپیمای سلوکم، نردبانم پارسی‌ست

از صدای غیب بشنیدم، شبی زردشت گفت:
من خدای مهرم و پیغمبرانم پارسی‌ست

شوق پرواز است در من بیکران تا بیکران
کفتر آزادگی ام، آسمانم پارسی‌ست

پاسخی بگذارید

