چند نقل قول شگفت انگیز از بیماران روانی که عمق معنای آنها، تکان دهنده است.

10703930_782514865161024_251191171096034031_n
1. من نمی خواهم خودم را بکشم. می خواهم آن بخشی از خودم را بکشم که می خواهد مرا بکشد.
2. هیچکس مواد مخدر مصرف نمی کند تا احساس خوبی داشته باشد. افراد مواد مخدر مصرف می کنند تا کمتر احساس بدی داشته باشند.
3. تصور کن که در هر تصمیم کوچکی، احساس کنی پیامدهایش زندگی یا مرگ است.
4. دستانم دلتنگِ تو هستند. (کودک مبتلا به اوتیسم)
5. درد کشیدن بهتر از نداشتن هیچ حسی است.
6. اینکه هیچ دوستی ندارم، مساله ای نیست. داشتن دوستان، شما را خوشحال می کند ولی از شما انسان خوبی نمی سازد. می دانید چه کسی واقعا محبوب بود؟ هیتلر . (کودک مبتلا به اوتیسم)
7. حس می کنم مثل یک شبح هستم، در پیرامون زندگی های افراد خوشبخت راه می روم و دیده نمی شوم. (مردِ56 ساله -الکلی)
8. مثل اینکه سِکندری خورده اید و آن لحظه ای که نمی دانید می توانید تعادلتان را حفظ کنید یا نه. تمام روز همین حس را دارم.
9. تمام زندگی مان را صرف بدست آوردن یک جایگاه معین یا بدست آوردن چیزهای معینی می کنیم تا شاید خوشبخت شویم. اما خوشبختی حقیقی زمانی است که متوجه می شوید هرگز به آن جایگاه نمی رسید یا حتی اگر به آنجا برسید هنوز در رویای جای جدید یا چیزهای جدیدی هستید. بنابراین خوشبختی از الان شروع می شود با هر آنچه که داریم.
10. من تو را دوست دارم و اهمیتی نمی دهم صداهایم درباره تو چه می گوید. (بیمار مبتلا به شیزوفرنی)
11. داروهایم را مصرف نمی کنم تا خوب شوم زیرا هیچ مشکلی ندارم. من این داروها را مصرف می کنم چون دیگران، همه دیوانه هستند و من ناچارم با آنها هماهنگ باشم. (بیمار مبتلا به اختلال عاطفی دوقطبی)
12. حدس می زنم من مرحله گذار را از دست داده ام زمانی که زمین فقط توده ای گدازه آتشفشانی بود و دوستان فرضی، شیزوفرنی شدند.
13 . داروها سبب شدند که صداهایی که می شنیدم بروند. من حالا تنها هستم.

پاسخی بگذارید

