25 آذر، روز گرا می داشت مادر ایرانی

برگه Persian Gulf فیسبوک
1471395_10152133801251111_847897228_n
در آستانه «روز مادر ِ ایرانی»: یک یادآوری که قدردانی از ‹مادران› در روز ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر) فراموشمان نشود؛ و نیز افشای دروغی درباره این روز بزرگ!
عزیزان بایستی یاد آوری کنیم که دو روز دیگر، ۲۵ آذرماه روز گرامی داشت «مادر ِ ایرانی» است؛ البته «هر روز بایستی روز مادر باشد»، زیراکه هیچ آفریده ای در این جهان ِ هستی، به اندازه مادر از خودگذشتگی و فداکاری ندارد، ولی امیدواریم که بیاد داشته باشید تا از مادر خود تجلیل و از او برای زحماتش قدردانی کنید!

همچنین افشای یگ دروغ در باره این روز بزرگ.
پیش از سال ۱۳۵۷ و برسرکار آوردن حکومت مذهبی در ایران، روز ۲۵ آذر روز رسمی مادر در ایران بود، ولی پس از انقلاب مانند بقیه مسائل در کشور که بر پایه دروغ و دروغگویی بنا شده است، «برخی» درصدد مخدوش کردنش برآمده و دروغ سازی هایی پیرامونش ساختند – که چون ما بر این باوریم که ایرانی آزاد و آباد مستلزم ریشه کنی دروغ و افشای دروغگویان است، نیاز دیدیم که این دروغ را افشا کنیم!
دروغ سازی ها بلافاصله پس از انقلاب آغاز شد!‌ دروغگویان، نخست، پخش کردند که نظام پیشین روز ۲۵ آذرماه را بدان خاطر «روز مادر» اعلام کرده بودند که روز ملکه مادر (همسر رضاشاه و مادر شاه فقید) در آنروز زاده شده بوده است! پس از مدتی و آنکه برخی از مردم متوجه شدند که مادر شاه فقید در ۲۷ اسفندماه زاده شده بود، به دروغ دیگری متوسل شدند!
دروغ تازه این بود (که هنوز برخی ساده لوح چشم بسته بدون هیچ تحقیقی آنرا باور دارند!) که نظام پیشین روز مادر را بخاطر آن که «فریده قطبی»، مادر شهبانو فرح در آن روز زاده شده بود، نامگذاری کرده است! بجز ویکی پدیای فارسی، که آنهم هیچ منبعی برایش ذکر نشده است، در هیچ کجای دیگر اثری از زاده شدن مادر شهبانو در روز ۲۵ آذرماه نیست! باضافه اینکه اگر نظام پیشین قصد داشت روز مادر را براساس «سنت پدرشاهی» و روز زاده شدن یکی از بستگان خاندان پهلوی انتخاب کند؛ برای نمونه نظام پیشین می توانست روز ۲۷ اسفندماه، زادروز ملکه مادر؛ یا ۲۲ مهر زادروز خود شهبانو (مادر ولیعهد) را برگزیند و یا حتی زادروز اشرف پهلوی که نه تنها همزاد ِ شاه بود بلکه نفوذ زیادی در دربار داشت – بنابرین، علتی نبوده که برضد «سنت پدرشاهی» حرکت و به سراغ زادروز مادر شهبانو بروند! ولی بگمان زیاد نسبت دادن ۲۵ آذر به مادر شهبانو از سوی دروغگویان، بدین خاطرست که کسی تاریخ زادروز او را نمی تواند پیدا کند (حتی در در دو کتاب زندگی نامه شهبانو هم اثری از آن نیست) تا این دروغ بدین آسانی افشا شود!

چرا نظام پیشین روز ۲۵ آذرماه بعنوان روز مادر برگزید؟
«روز مادر» در همه کشورهای جهان در روزهای گوناگونی برگزار میشود، و روز ویژه و جهانی بنام «روز مادر» وجود ندارد (روز مادر در اکثر کشورهای اسلامی، روز ۲۱ مارس یا یکم فروردین است).[1] روز مادر در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۴۲ برگزار شد، که تمبر یادبودی نیز برایش چاپ و پخش شد. البته دکتر ناصر ‫ ‏انقطاع‬ در یکی از برنامه های خود اعلام میکند که در سال ۱۳۲۹ این روز، برای روز مادر برگزیده شده بوده است.[2]
در هر حال، انگیزه گزینش ۲۵ آذر، برای «روز مادر» بدین روی بود که نخستین موسسه ملی، در دفاع از حقوق مادران در کشور (بنگاه حمایت مادران و نوزادان) در روز ۲۵ آذرماه سال ۱۳۱۹ بنا گذاشته شده بود[3]، و چون این روز، روزی نمادین دفاع از حقوق و حمایت از مادران ایرانی بود، بعنوان روز مادر برگزیده و نام گزاری شد؛ و نه به زادروز شخصیتی ربط دارد و حتی از ایران باستان ِ هم سرچشمه نگرفته شده، که روحانیون و نظام حاکم دشمن آن هستند!

روز مادر پس از سال ۱۳۵۷
پس برسرکار آوردن حکومت مذهبی در ایران و آنکه روز مادر را یک رنگ مذهبی بدان داده شود، ۲۵ آذرماه را روز طاغوتی[!] خوانده و روز زاده شدن فاطمه زهرا (دختر حضرت محمد) را روز مادر اعلام شد – ولی گزیدن این روز یک دروغ باخود بهمراه دارد!
نظام مدعی می شود که فاطمه در روز ۲۰ جمادی الثانی زاده شده است و بنابرین بایستی روز مادر باشد! گذشته از آنکه گاه شماری ایرانی براساس سال خورشیدی است و از آنجا که روز ۲۰ جمادی الثانی بر مبنای تقویم قمری بوده و روز مشخصی ندارد و در درازای سال همچنان در گردش است و برگزاری روز مادر بر اساس آن در ایران نادرست است، بلکه مهمتر از آن، این تاریخ ِ زادروز کاملا «ساختگی» و یک «دروغ محض» است، چونکه روز زاده شدن فاطمه در هیچ سند و مدرک تاریخی ثبت نشده و بطور کلی ناروشن است؛ که حتی سال دقیق زاده شدنش روشن نیست و بین اسلام شناسان اختلاف است، دیگر چه رسد به روزش که ۲۰ جمادی الثانی بوده است! اکثر اسلام شناسان بر این باورند که فاطمه پنج سال پیش از نازل شدن قران (۶۱۰ میلادی) زاده شده است.[4]

در نتیجه روز ۲۵ آذر، روزیست ایرانی، ملی و بدور از هرگونه «دروغ» و وابستگی دینی و شخصی و دربرگیرنده همه ایرانیان است.

نوشته: ادمین خلیج فارس*
*****************
منابع:
1 – http://en.wikipedia.org/wiki/Mother’s_Day…
2 – از دقیقه ۵:۵۰

3 – http://fa.wikipedia.org/wiki/بنگاه_حمایت_مادران_و_نوزادان
4 – Veccia Vaglieri, L. «Fatima», Encyclopaedia of Islam, Vol II, pp. 641-650

5 پاسخ به “25 آذر، روز گرا می داشت مادر ایرانی

  1. بازتاب: روز مادر ایران·

  2. بازتاب: روز مادر ایرانی·

  3. بازتاب: روز مادر ایران باستان·

  4. بازتاب: روز مادر پارسی·

بیان دیدگاه